
„Karantino iššūkis“ arba kaip auginti klasės bendruomenę nuotoliniu būdu
2020 metai paskelbti Mokyklų bendruomenių metais. Paskelbus karantiną ir bendravimui persikėlus į virtualią erdvę, man kaip klasės vadovei buvo svarbu išlaikyti esamą gerą santykį su auklėtiniais, padėti jiems nepasimesti greitai besikeičiančioje situacijoje, išklausyti, nuraminti ir sutelkti būsimam darbui. Taip kilo „Karantino iššūkio“ idėja.
„Karantino iššūkio“ tikslai – burti klasės bendruomenę, mokytis bendrauti ir bendradarbiauti pasikeitusiomis aplinkybėmis, pasiruošti mokymuisi virtualiose erdvėse.
Jau nuo 5 klasės bendravimui esame susikūrę Viber grupę, ja ir naudojomės įgyvendinami iššūkius. Per dvi savaites buvo paskirtos 9 užduotys. Dalyvavo visi mokiniai, tačiau aktyvumas ne visų vienodas: nusprendėme, kad kiekvienas iššūkis bus vertas tam tikro taškų skaičiaus ir daugiausiai surinkęs taškų laimės prizą. Taip pat buvo galima gauti „ekstra“ taškų – vienose užduotyse už greitį, kitose už originalumą ar kūrybiškumą.
„Karantino iššūkio“ užduotys:
1 diena. Išeiti į kiemą, nufotografuoti pavasario ženklus ir atsiųsti nuotrauką.
2 diena. Išsikepti blynų, gražiai paserviruoti ir atsiųsti nuotrauką. Idėją pasiūlė auklėtinė.
3 diena. Susikurti Tamo paskyrą, pažiūrėti dienyne savo pažymių vidurkį ir parašyti Tamo žinutę klasės vadovei.
4 diena. Meno terapija. Nupiešti ant lapo savo ranką, iškirpti, priklijuoti ant kito lapo ir dekoruoti. Idėją pasiūlė auklėtinis.
5 diena. Prisijungti prie VMA Moodle sistemos.
6 diena. Susikurti Zoom paskyrą. Buvo smagu pamatyti vieni kitus, išbandyti pokalbių platformą, susitarta dėl taisyklių.
7 diena. Pasikviesti vieniems kitus į draugus Zoom aplinkoje. Taip pat padėti mokytojams ir pakviesti klasės draugus į įvairių dalykų grupes.
8 diena. Prisijungti prie Edukos dienyno.
9 diena. Tarptautinė teatro diena. Sukurti trumpą filmuką temomis "Pavasaris" arba "Karantinas".
Visi 21 auklėtiniai pasiruošė mokymuisi nuotoliniu būdu – susikūrė paskyras, išbandė konferencinę aplinką ir nuotolinio mokymosi startui buvo pasirengę. Iš jų devyni mokiniai įveikė visas iššūkio užduotis.
Šis projektas – tai dvi savaitės per kurias turėjome galimybę geriau vieni kitus pažinti, pagloboti ir padrąsinti, nuraminti ir paguosti, susikurti klasės juokelių ir naują patirtį sutikti su šypsenomis veiduose.
Jurgita Vingilienė
Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos
6 klasės vadovė